Вітаємо вас, шановні відвідувачі блогу!

Використання ІКТ в початкових класах

ОСОБЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ ІКТ НА УРОКАХ У ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ 

Фабрика пазлів
http://puzzlecup.com/?guess=8D9AB654DDC5D597
 http://puzzlecup.com/?guess=DD4083014131DCAU

Побудова вправ за допомогою програми learningapps

Share your Apps with others:  http://learningapps.org/user/tanyalavr28

http://learningapps.org/user/tanyalavr28

2.1. Значення ІКТ для учнів та вчителя 

Одним із головних завдань початкової школи є застосування ІКТ у процесі вивчення більшості навчальних предметів у рамках програми. 
Основним видом використання комп’ютерно-орієнтованих засобів навчання є їх органічна інтеграція в певні уроки. У цікавій, динамічній, ігровій формі учні молодших класів опановують комп’ютерні засоби, набувають первинних навичок користування пристроями введення-виведення, початковими уміннями й навичками управління комп’ютером та одночасно удосконалюють свої знання з певних навчальних предметів, розвивають пам’ять, просторову уяву, логічне мислення, творчі здібності. 
Таким чином, з точки зору дидактики ІКТ дозволяють: 
• Забезпечити зворотній зв’язок в процесі навчання; 
• Зробити навчання більш інтенсивним, головне, ефективним за рахунок реалізації можливостей мультимедіа навчальних систем до дієвого і наочного подання навчального матеріалу; 
• підвищити унаочненість навчального процесу; 
• забезпечити пошук інформації із різноманітних джерел; 
• індивідуалізувати навчання для максимальної кількості дітей з різними стилями навчання і різними можливостями сприйняття. 
• моделювати досліджувані процеси або явища; 
• організувати колективну й групову роботи; 
• здійснювати контроль навчальних досягнень; 
• створювати сприятливу атмосферу для спілкування. 
Учителю застосування ІКТ дозволяє економити час і максимально ефективно вирішувати повсякденні справи і обов’язки як фахівця: 
• готуватися до уроків (складати конспекти, добирати дидактичні матеріали тощо), батьківських зборів, виховних годин, різноманітних виступів на педрадах, засіданнях МО, семінарах тощо; 
• оформлювати документацію; 
• в оперативному режимі відслідковувати результати навчальної діяльності учнів; 
• налагоджувати спілкування з батьками своїх учнів; 
• обмінюватися з колегами досвідом роботи, власними методичними надбаннями, обговорювати з ними актуальні питання навчання і виховання школярів, швидко отримувати й систематизувати потрібну інформацію. 
Таким чином, упровадження ІКТ полегшує роботу вчителя, а навчання дітей робить більш цікавим і ефективним. 
Як показує практика, застосування комп’ютера на уроках у початковій школі має декілька режимів: 
- демонстраційний (демонстрація певної навчальної інформації); 
- індивідуальний (організація індивідуальної роботи учнів); 
- комбінований (застосування на одному уроці і демонстрації, і індивідуальної роботи). 
Для роботи в демонстраційному режимі вчителю достатньо мати на уроці один комп’ютер і мультимедійний проектор, за допомогою якого потрібна інформація виводиться на екран, як правило, у вигляді слайдів. 
Щоб організувати індивідуальну роботу, кожний учень має бути забезпечений персональним комп’ютером. 
Як показує практика, якість знань учнів підвищувалася, коли вони самостійно засвоювали навчальний матеріал, використовуючи ПК, а вчитель при цьому виконував роль організатора і координатора навчального процесу. 
У початковій школі ІКТ можна використовувати на будь-якому етапі уроку: у процесі перевірки домашньої роботи, актуалізації знань, вивчення нового матеріалу, закріплення, повторення вивченого, контролю, оцінювання. 
При цьому комп'ютер виконує такі функції: 
1. У функції вчителя комп'ютер являє собою: 
- джерело навчальної інформації; 
- наочний посібник; 
- тренажер; 
- засіб діагностики і контролю. 
2. У функції робочого інструменту: 
- засіб підготовки текстів, їх зберігання; 
- графічний редактор; 
- засіб підготовки виступів; 
- обчислювальна машина великих можливостей. 
При підготовці до уроку з використанням ІКТ вчитель не повинен забувати, що це УРОК, а значить, складає план уроку, виходячи з його цілей. При відборі навчального матеріалу він повинен дотримуватися основних дидактичних принципів: систематичності та послідовності, доступності, диференційованого підходу, науковості та ін. При цьому комп'ютер не замінює вчителя, а тільки доповнює його. 

2.2. Переваги та недоліки використання ІКТ 
Мій досвід роботи з молодшими школярами дозволяє зробити такі висновки: 
1. Застосування сучасних інформаційних технологій у початковій школі сприяє більш активному і свідомому засвоєнню учнями навчального матеріалу з математики, природознавства, української мови, предметів художньо-естетичного циклу. 
2. Оволодіння елементами комп’ютерної грамотності не викликає суттєвих труднощів у молодших школярів. При цьому, комп’ютерні ігрові програми сприяють кращому засвоєнню навчального матеріалу, створюють позитивне емоційне ставлення учнів до діяльності, опосередкованої комп’ютером. 
3. В процесі сумісної комп’ютерно-ігрової діяльності виникає «кооперуючий ефект». Учні у грі проти комп’ютера допомагають, як правило, несвідомо один одному. Шукають раціональні способи організації сумісних дій, навіть в тому випадку, коли така задача їм не ставиться в явному вигляді. 
4. Навчаючі і контролюючі програми, програми-тести, програми-редактори стимулюють інтерес молодших школярів до навчальної діяльності, сприяють формуванню логічного, творчого мислення, розвитку здібностей учнів. 
5. Використання інформаційних технологій на уроках в початковій школі є одним з найсучасніших засобів розвитку особистості молодшого школяра, формування інформаційної культури. 
Є підстави вважати, що комп’ютер дозволить більш глибоко розвити резерви дитини, дасть змогу вчителю працювати творчо, ініціативно, з більшою професійною майстерністю. 
Але поряд з перевагами використання ІКТ виникають різні проблеми як при підготовці до таких уроків, так і під час їх проведення. 
Під час використання ІКТ не слід допускатись помилок. 
Існують недоліки та проблеми застосування ІКТ. 
1. Немає комп'ютера в домашньому користуванні багатьох учнів і вчителів. 
2. У вчителів недостатньо часу для підготовки до уроку, на якому використовуються комп'ютер. 
3. Недостатня комп'ютерна грамотність вчителя. 
4. Відсутність контакту з учителем інформатики. 
5. У робочому графіку вчителів не відведено час для дослідження можливостей Інтернету. 
6. Складно інтегрувати комп'ютер у поурочну структуру занять. 
7. При недостатній мотивації до роботи учні часто відволікаються на ігри. 
8. Існує ймовірність, що, захопившись застосуванням ІКТ на уроках, учитель перейде від розвивального навчання до навчання наочно-ілюстративним методом. 

Немає коментарів:

Дописати коментар